La UdL i el seu campus d’Igualada, presents al Saló de l’Ensenyament

Del 15 al 19 de març al recinte de Montjuïc de Barcelona

Saló Ensenyament (1)
Estand de la UdL al Saló de l'Ensenyament 2023 | Foto: UdL

La Universitat de Lleida (UdL) i el Campus Universitari Igualada-UdL són presents al Saló de l'Ensenyament, que se celebra del 15 al 19 de març al recinte de Montjuïc de Barcelona per oferir a l’alumnat la més àmplia oferta educativa per al curs 2023-24. En una edició en què l’orientació és la protagonista, el certamen compta amb més de 200 expositors que posen a disposició de les persones visitants totes les novetats en batxillerats, graus, estudis superiors, complementaris, FP, art, esports o idiomes. Els horaris d’obertura són del 15 al 17 de març de 9 a 19h; el dissabte 18 de març, de 9 a 20h; i el diumenge 19, de 9 a 14:30h.

El campus igualadí té representació a l'estand de la UdL a través del Martí, l'estudiant informador de les titulacions que es poden cursar aquí. Graus i màsters únics a Catalunya, dobles graus, titulacions internacionals, programa de beques i ajuts propis... i molt més. Organitzat per Fira de Barcelona, l’esdeveniment reunirà als palaus 1, 2 i la Plaça Univers del recinte de Montjuïc 220 expositors que presentaran la major oferta d’estudis de batxillerat, graus universitaris, estudis superiors, complementaris, de Formació Professional, art, idiomes i esport per al curs 2023-24.

Un any més, el Saló de l’Ensenyament comptarà amb l’estreta col·laboració del Departament d’Educació i el Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya que, des dels seus respectius espais i en relació amb el seu àmbit d’actuació, proporcionaran als assistents informació actualitzada sobre totes les opcions formatives, així com diferents serveis i eines d’orientació. A banda de ser l’esdeveniment més important de Catalunya pel que fa a l’àmbit educatiu, el certamen vol seguir ajudant els estudiants en la tria dels seus estudis a través de més de 1.000 de propostes i activitats orientadores en conjunt, entre trobades individualitzades, visites guiades, xerrades i tallers i demostracions.

L’espai d’assessorament individualitzat tornarà a ser la punta de llança d’aquesta aposta. Englobarà així mateix més de 150 activitats per ajudar els joves en l’elecció dels estudis que millor s’adapten al seu perfil, de la mà d’un grup d’experts que suggeriran itineraris acadèmics segons les preferències aptituds de l’estudiant a través de trobades individualitzades, visites guiades, xerrades i tallers, organitzats pels expositors i pel mateix saló.

Així, també s’han programat xerrades per a l’alumnat i les famílies, i també visites guiades, dirigides especialment als joves de centres educatius acompanyats pels seus tutors. Igualment, s’ha ampliat l’espai dedicat a les consultes individuals, amb un major nombre de psicòlegs i psicopedagogs experts en orientació que duran a terme trobades individuals durant els 5 dies de celebració del saló.

Text: Lidera Comunicació