Estudiantat d'Infermeria dona suport assistencial als refugiats sahrauís

En el marc del Projecte 'Fem Salut' de Sàhara Ponent on hi participa la UdL

L'estudiantat de la UdL ha estat fent pràctiques als centres sanitaris dels campaments. FOTO: Sàhara Ponent
Sis estudiants de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia (FIF) de la Universitat de Lleida (UdL), juntament amb quatre metges -tres d'ells sahrauís residents a Lleida-, quatre infermeres i un fisioterapeuta, van tornar dissabte d'una estada de nou dies als campaments de refugiats del Sàhara algerià per donar suport assistencial i mèdic a la població sahrauí. Entre ells, hi ha participat estudiantat del Campus Universitari d'Igualada. Ha estat en el marc del projecte 'Fem Salut' de Sàhara Ponent, on també hi participa l'ICS, l'Ajuntament de Lleida i la UdL i que coordina la vicedegana del Campus d’Igualada i presidenta del Consell de Cooperació al Desenvolupament, Carme Campoy Guerrero.

L'estudiantat, del darrer curs del grau d'Infermeria als campus de Lleida i Igualada, ha estat fent pràctiques tutoritzades pels professionals que l'acompanyaven als dispensaris i a l'Hospital regional d'Auserd i a l'Hospital Nacional de Rabuni, on aquest personal sanitari hi ha fet assistència. L'estada als campaments també ha inclòs formació sanitària destinada als professionals de la salut sahrauís, així com tallers d'educació per a la transformació social sobre cooperació internacional, pensament colonial, nivells assistencials etc, destinats a enfortir l'Escola d'Infermeria de Smara, explica Carme Campoy.

La iniciativa ha servit també per lliurar als refugiats sahrauís 15 caixes amb 30 quilos de material sanitari provinent de Lleida, a més d’un gran nombre de medicaments adquirits a Algèria, amb la voluntat d'ajudar a pal·liar les greus mancances d’aquest tipus de material que pateixen als campaments.

Tota la delegació lleidatana s’han allotjat amb famílies sahrauís, ja que la convivència amb la població local per conèixer els seus costums i condicions de vida es considera una part important del projecte, expliquen des de Sàhara Ponent.

Text: Premsa UdL