Empreses de l’Anoia acolliran en pràctiques l’alumnat del Grau TIC

NOTI14
Alumnes del Campus Igualada-UdL

Aquest proper mes d’octubre, l’alumnat del Grau en Tècniques d’Interacció digital i Computació (GTIDIC) del Campus Igualada-UdL s’incorporarà al món professional mitjançant un contracte remunerat de pràctiques amb una empresa del sector tecnològic. Combinarà la formació laboral amb la formació a les aules; una metodologia coneguda com a Formació Dual, pionera a l’Estat en l’àmbit de la informàtica i les TIC i que pretén facilitar l’accés al món laboral un cop finalitzats els estudis.

És per això que l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, que imparteix els estudis, ja ha obert convocatòria perquè totes les empreses interessades a incorporar aquest alumnat puguin fer arribar les seves ofertes de treball i iniciar, així, un procés de selecció on empreses i estudiants acordin la seva incorporació. El procés de presentació d'ofertes laborals i de selecció s'ha obert a finals de juny i s'allargarà fins inicis de setembre, i es fa mitjançant correu electrònic a l’adreça eps.coordgtidic@udl.cat.

El coordinador del Grau, Felix Albertos, assegura que “és una gran oportunitat per les empreses poder incorporar tot aquest talent tècnic format al Campus Universitari Igualada-UdL” i convida “a tot el teixit empresarial de la comarca, tant de perfil TIC com de perfil generalista, a aprofitar-la”.

Ara fa dos anys que es va crear el Grau en Tècniques d'Interacció Digital i Computació al Campus Igualada, i això significa que la que serà primera promoció de graduats començarà al setembre el seu tercer i darrer curs. Aquest grau universitari, entre altres aspectes diferenciadors, es realitza en tres cursos acadèmics, amb un enfocament eminentment pràctic i centrat en la formació de professionals per l'anàlisi i desenvolupament de sistemes interactius, focalitzant-se no tan sols en la tecnologia sinó també en els usuaris d’aquests sistemes que una bona part de la població fa servir diàriament.

Per assolir-ho el GTIDIC proporciona una formació totalment vinculada al món empresarial. Els titulats disposaran d’uns sòlids coneixements de programació, posant l’accent en les aplicacions mòbils i web, tecnologies d’Internet, eines d’administració i seguretat de sistemes, disseny i desenvolupament d’interfícies, explica Albertos. El grau s’enfoca en formar a professionals en el  disseny, la creativitat, la innovació, la comunicació interactiva i l’experiència d’usuari, entre altres, per donar solucions als nous problemes de l’empresa.

Amb aquest nou grau es pretén respondre a la demanda de professionals formats en l'àmbit TIC que es feia des del mateix sector a la comarca de l'Anoia, un sector en creixement que cada vegada necessita perfils professionals més preparats per afrontar els nous reptes, i que alerta que a la comarca no hi ha prou professionals per poder ocupar els llocs de treball que es poden generar, afegeix.

El GTIDIC està adreçat a persones amb interès per la tecnologia, la informàtica i , en particular, pel disseny i la implementació d'aplicacions interactives. Els estudiants han de mostrar interès per plantejar i analitzar problemes reals, per als quals s’haurà de buscar i desenvolupar una solució tecnològica que els resolgui. Es requereix capacitat d’anàlisi i d’observació, capacitat de raonament lògic, treball metòdic i organitzat, i capacitat crítica.