Els alumnes del Grau en Enginyeria Química visiten la planta de depuració d’aigües IDR

Van poder fer un recorregut per tota la planta per entendre el procés de tractament de les aigües residuals

Els estudiants de l'assignatura de Processos de Química Industrial -coordinada per la professora Esther Bartolí- de tercer curs del Grau d'Enginyeria Química del Campus Universitari Igualada-UdL van visitar els dies 18 de febrer i 3 de març les instal·lacions de la planta de depuració d’aigües IDR (Igualadina de Recuperació i Depuració). En aquesta planta, situada al barri del Rec d'Igualada, té lloc el tractament de les aigües residuals de la indústria adobera d’Igualada i una part de les aigües urbanes de la ciutat. És gestionada per una societat -constituïda el 2005- que està integrada per 38 empreses adoberes de la capital de l'Anoia.

Els alumnes van conèixer el funcionament de les instal·lacions de la gestora de residus líquids IDR a través d’un vídeo explicatiu. A continuació van fer un recorregut per tota la planta per entendre el procés de tractament de les aigües residuals basat en un tractament biològic i per conèixer a fons el procés d'adobament, així com per identificar les substàncies que aboquen al col·lectors i que després s'han de tractar a la planta de depuració.