El Govern destinarà 2 milions d’euros al nou Campus Salut del Campus Universitari Igualada-UdL

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha anunciat aquest dilluns durant una visita a la Conca d’Òdena que la Generalitat “col·laborarà amb 2 milions d’euros en la construcció del nou Campus de Ciències de la Salut” promogut per l’Ajuntament d’Igualada i la Universitat de Lleida (UdL). L’objectiu, pel president Torra, és que l’Hospital d’Igualada sigui universitari per tal de convertir la comarca “en un hub de biomedicina” i “reforçar el sistema universitari com a element de reactivació econòmica” del territori. També ha anunciat l’aportació de mig milió d’euros a la UdL per als estudis de Ciències de la Salut dins “d’un primer paquet de mesures del Pla especial per a la Conca d’Òdena” elaborat per l’Executiu, amb el qual, ha assegurat, “es vol enviar el missatge que el Govern prioritza els territoris i sectors que més ho necessiten”.

El nou edifici destinat a acollir el futur campus de Ciències de la Salut està actualment en construcció al terreny que abans ocupava l’antic hospital d’Igualada, a costat mateix del Centre d’Innovació per a la Simulació en Salut 4DHealth.

El Delegat del Rector pel Campus Universitari Igualada-UdL, Carles Capdevila, ha explicat que l’anunci del Govern "és una magnífica notícia pel Campus Universitari Igualada-UdL i per la Universitat de Lleida, que permetrà a l'Ajuntament donar un impuls important a les obres del nou edifici de Ciències de la Salut”. Capdevila ha explicat que al nou edifici “s’hi impartiran, amb unes condicions tècniques i acadèmiques immillorables, els graus d'Infermeria, Fisioteràpia i Nutrició i el màster en Simulació Clínica i Seguretat del Pacient, que ara provisionalment s'estan impartint a l’edifici de la Teneria”.

Capdevila ha confirmat que s’està acabant de tancar un Concert Sanitari amb el Consorci Sanitari de l'Anoia, que ben aviat permetrà a l'hospital d'Igualada convertir-se en Hospital Universitari. “Amb tot això, i amb el Centre de Simulació Clínica 4D-Health, del que ja disposa la ciutat, Igualada esdevindrà, sense cap mena de dubte, el centre de referència de les Ciències de la Salut a les comarques centrals de Catalunya”, afirma el delegat del Rector al Campus igualadí. Finalment, Capdevila ha volgut recordar que “la Universitat de Lleida, sempre compromesa amb el territori i oberta al món, ha fet una aposta decidida pel Campus d’Igualada, convençuda que l’acostament de la formació superior al territori és un dels motors del seu desenvolupament econòmic i social” i espera que “ara siguin els igualadins i les igualadines facin també una aposta decidida pel seu Campus Universitari”.