El Campus d’Igualada se suma al projecte de la FESTHI per recuperar la figura del Drac Antic de la ciutat

La universitat hi col·laborarà realitzant les peces per les escates del drac, fetes amb pell

20230516_Signatura conveni UdL-FESTHI
Signatura del conveni entre la UdL i la FESTHI

La Federació del Seguici Tradicional Històric d’Igualada (FESTHI) ha engegat enguany l’ambiciós projecte  de recuperar la figura del Drac Antic de la ciutat, una peça clau del seguici processional. Aquest dimarts, la Universitat de Lleida ha signat un conveni amb l’entitat per tal de sumar-se al projecte i col·laborar en la construcció del drac, que ja està en marxa i s’espera que pugui estrenar-se aquesta propera Festa Major d’Igualada.

El drac s’està construint amb materials tradicionals, agafant com a punt de partida un gravat del segle XV – primeres referències que s’han trobat –. Així, el cap i les potes seran de fusta policromada i el cos, també de fusta, anirà recobert amb escates de cuir acolorit. L’imatger escollit és el navarrès Aitor Calleja, que ja va participar en la recuperació dels Gegants Vells i ja ha fet l’estructura de fusta del cap i les potes. El campus universitari d’Igualada participarà en l’elaboració de les peces per les escates del drac, que seran de pell.

La FESTHI té la voluntat de que el projecte sigui compartit per la ciutat i ha demanat la col·laboració de tot aquell qui hi vulgui participar també econòmicament. El cost final de la recuperació del drac s’estima al voltant dels 13.000€ i d’aquests ja se n’ha assolit més de la meitat, gràcies a la subvenció de la Diputació de Barcelona, de donacions privades i dels beneficis obtinguts aquest passat Sant Jordi amb la venda de roses i llibres.

Aquest projecte va començar a gestar-se l’any 2020 amb la recerca de documentació, però no ha sigut fins aquest any que s’ha posat en marxa i s’emmarca dins l’objectiu principal de la federació, que és el de recuperar el seguici històric de la Festa Major d’Igualada; una tasca que des del 2011 ha permès recuperar amb èxit nombrosos balls i figures.

A la pàgina web www.festhi.cat trobareu més informació sobre el projecte i sobre com fer els donatius.

Text: Lidera Comunicació