El Campus Universitari Igualada-UdL comença avui el cribratge massiu de COVID-19

Les proves, voluntàries, es fan avui al Pla de la Massa i dijous a la Teneria

CribratgeCampusIgualadaUdL
Cribratge de Covid-19 al Campus Universitari Igualada-UdL / Imatge: Lidera Comunicació

El Campus Universitari Igualada-UdL ha començat aquest dimarts al matí el cribratge massiu de COVID-19 programat pel departament de Salut de la Generalitat de Catalunya a les universitats catalanes. Les proves, de caràcter voluntari, han arrencat a l’edifici del Pla de la Massa, en horari d’11:00h a 17:00h,  i el dijous dia 15 d’abril tindran lloc a la Teneria en la mateixa franja horària. Fins aquest matí, 79 persones s’hi han inscrit.

En els punts de cribratge es fan PCRs mitjançant automostra de frotis nasal i tests serològics ràpids amb sang capil·lar. L'objectiu és detectar persones asimptomàtiques de qualsevol edat, tant estudiantat com personal docent i investigador (PDI) i personal d'administració i serveis (PAS). La condició per apuntar-se és no tenir símptomes de la malaltia ni estar vacunat o haver començat el procés de vacunació.

En el cas de l'estudiantat que per la seva programació acadèmica no hagi de ser a Igualada en aquestes dates, pot fer les proves en altres campus universitaris. De la mateixa manera, alumnat anoienc d'altres universitats es pot inscriure i fer-les al Campus Igualada-UdL. “La informació que derivi del cribratge és important per a definir les mesures de contenció de la pandèmia en les properes setmanes, i pot ser determinant per assolir la normalitat acadèmica, i ciutadana en general, en un temps no gaire llarg”, expliquen des del consell de direcció de la Universitat de Lleida.

Es pot escollir lliurement anar a qualsevol dels punts del cribratge, el Pla de la Massa o la Teneria, independentment del centre en el qual s'estudiï o treballi. Les persones que decideixin participar-hi poden optar per una sola prova o bé fer-se les dues. En aquest cas, primer se'ls practicarà la PCR i, després la serologia. Els resultats de les proves PCR es podran descarregar a través de l'aplicació La Meva Salut de l'ICS.

La Universitat de Lleida (UdL) ha estat la primera universitat catalana en fer el cribratge massiu, que va començar el dia 7 d’abril al campus de Cappont i que s’allargarà fins al 22 d’abril. En el primer dia de cribratge es van realitzar 393 PCRs i 389 serologies.