El 90% dels visitants del Rec.0, satisfets amb l’experiència, segons una enquesta del Campus d’Igualada-UdL
L’alumnat d’ADE del Campus Igualada aplica els coneixements teòrics en una activitat docent innovadora vinculada al festival de moda
Descarregar PdfCoincidint amb la celebració del Festival Rec.0, els estudiants de primer curs del grau d’Administració i Direcció d’Empreses (ADE) del Campus Universitari Igualada-UdL van participar en una activitat docent pràctica en el marc del festival Rec.0, aplicant els seus coneixements en estadística per analitzar el perfil i hàbits dels visitants del certamen.
Coordinada per la professora Elisa Trujillo-Baute, del Departament d’Economia i Empresa, la iniciativa s’emmarca dins l’assignatura d’Estadística Bàsica i ha permès a l’alumnat viure totes les fases d’un projecte d’anàlisi de dades: des del disseny del qüestionari fins a l’anàlisi i presentació de resultats.
"Aquest projecte no només ajuda a entendre millor la matèria, sinó que aporta un valor afegit a la formació de l’alumnat, que treballa amb dades reals, en un entorn real i amb un client real", explica Trujillo-Baute.
En total, es van realitzar 400 enquestes presencials durant la primera jornada del Rec.0, en què hi van participar els 66 estudiants del curs, organitzats en equips.
Experiència, compres i mobilitat: així viu el públic el Rec.0
L’anàlisi de les 400 enquestes recollides durant el primer dia del festival ha permès obtenir una radiografia detallada del públic assistent al Rec.0. Segons els resultats, el perfil majoritari dels visitants correspon a persones d’entre 18 i 25 anys (27,2%), seguit pel segment d’entre 46 i 60 anys (20%). La presència femenina és lleugerament superior, amb un 55,5% de dones enquestades davant d’un 44,5% d’homes. Pel que fa a la procedència, el 87,2% dels visitants provenen de la província de Barcelona. També es va registrar assistència destacada de les províncies de Lleida i Tarragona.
Pel que fa a la fidelització, un 78,6% dels enquestats ja havia assistit en més d’una ocasió al festival, tot i que la majoria hi assisteix només un dels quatre dies. L’horari preferit per visitar-lo és la tarda i nit, escollit pel 44,1% dels participants. El principal motiu de visita és viure l’experiència Rec (48,4%), seguit de la compra (45,4%). En relació amb les compres, el 90,3% es mostra satisfet amb l’oferta de marques del festival i el 83,8% afirma haver realitzat alguna compra dins del circuit.
Pel que fa al pressupost, la majoria dels assistents indica una despesa d’entre menys de 50 € fins a 100 € (66,2%) i entre 100 € i 250 € (24,4%).
En relació amb el transport, el 54,6% dels assistents van desplaçar-se en cotxe, seguit d’un 28,9% que ho van fer a peu. D’entre els que van utilitzar el cotxe, el 57,9% indica que no va fer ús de l’aparcament gratuït habilitat a la zona universitària de la ciutat. Tot i això, aquells qui sí que en van fer ús mostren un elevat grau de satisfacció amb el servei.
Pel que fa a la gastronomia i la cultura, una mica més del 50% dels enquestats van fer algun àpat durant la seva visita al Rec.0 —ja sigui esmorzar, dinar, berenar o sopar—, mentre que el 82,4% va indicar que no tenia previst gaudir de cap activitat cultural en concret. En general, el 57,4% dels assistents destaca que li agrada venir a comprar a les pop up stores del festival, el 19,8% valora especialment la decoració i la creativitat dels carrers i botigues, i el 18,6% gaudeix del festival paral·lel de gastronomia.
La valoració general de l’experiència és molt positiva, destacant especialment l’ambient, la selecció de marques i l’entorn del festival com a aspectes millor puntuats.
Compromís amb la formació aplicada i el territori
Els resultats han estat analitzats i presentats per grups a les aules del Campus d’Igualada, en format audiovisual, amb vídeos de 4 minuts i documents de suport amb gràfics, taules i conclusions. L’activitat, més enllà de fomentar l’aprenentatge curricular, també ha contribuït al desenvolupament de competències transversals com el treball en equip, la comunicació o la presa de decisions basada en dades.
La Universitat de Lleida, a través del Campus Igualada, continua així apostant per una formació connectada amb el món professional i arrelada al territori, promovent col·laboracions amb esdeveniments com el Rec.0.
Text: Lidera Comunicació