Com usa la gent gran de l'Anoia les TIC durant el confinament

Estudi del campus UdL-Igualada i el consell comarcal

NOTI1_AVIA-TIC
Una dona utilitzant la videoconferència / Foto: Simon Evans (CC BY-NC-ND 2.0)

El campus UdL-Igualada i el consell comarcal de l'Anoia, amb el seu consell de la gent gran, han iniciat un estudi per conèixer quin ús de les noves tecnologies (TIC) fa la gent gran durant el confinament derivat de la pandèmia de COVID-19. La iniciativa la lidera el professor de l'Escola Politècnica Superior de la UdL en aquest campus, Sergio Sayago.

L'estudi Gent gran i noves tecnologies en la situació de confinament derivada de la Covid-19 té dos objectius clars. D'una banda, recollir dades sobre l'ús d'eines com ara les xarxes socials, solucions de missatgeria, videoconferències, jocs digitals, correu electrònic o televisió digital. De l'altra, aprendre d'aquesta experiència i extreure'n conclusions que, en el futur, el consell de la gent gran de l'Anoia i altres entitats puguin aprofitar per combatre l'aïllament social d'aquest col·lectiu.

La investigació explora la relació entre la gent gran i les noves tecnologies, examinant l'ús que en fan i proposant millores d'usabilitat, accessibilitat, i d'experiència d'ús. Els impulsors criden a la gent gran a participar-hi, de forma voluntària i anònima a través d'aquest enllaç.

Sergio Sayago és professor del Grau en Tècniques d'Interacció Digital i Computació al Campus Igualada-UdL. Doctor en Informàtica i Comunicació Digital, compta amb l'especialització en Interacció Persona-Ordinador.

Més informació aquí.