Arriba la 'Pedagogia Queer' a les aules d'Infermeria

Es fomenten uns cuidatges integrals i respectuosos amb la diversitat d'identitats i de persones

Activitat relacionada amb la 'Pedagogia Queer'
Activitat relacionada amb la 'Pedagogia Queer'. Foto: FIF

La Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia de la Universitat de Lleida proposa, a través de l'assignatura de Fonaments d'Infermeria, una formació d'infermeres que vol contribuir a la transformació social des d'uns cuidatges integrals i respectuosos amb la diversitat d'identitats i de persones.

La proposta formativa dissenyada a partir de la Teoria Queer constitueix, segons els docents d'aquesta facultat, "una resposta urgent i necessària que com a futurs professionals de la salut hem de promoure".

El terme Queer significa originalment "friki" o "raro". Malgrat  que en el passat i en alguns moments actuals aquesta paraula encara s'utilitza com un etiquetatge negatiu que estigmatitza les persones sexualment diverses, ha agafat un nou significat molt popular gràcies a les accions reivindicatives del col·lectiu LGTBI, i ha esdevingut un terme que reflecteix "l'orgull de ser diferent".

Text: Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia