Salut obre un punt de vacunació sense cita al campus universitari d’Igualada

El dia 21 de setembre s’instal·larà al Pla de la Massa i el dia 22 a La Teneria

CribratgeCampusIgualadaUdL1
El passat mes d'abril es va realitzar un cribratge massiu al Campus d'Igualada-UdL

Els campus universitaris de la Catalunya Central se sumen a la campanya de la Generalitat per vacunar gent jove i augmentar la cobertura vacunal entre aquests col·lectius. El Departament de Salut ha desplegat el primer punt de vacunació la setmana del 13 de setembre a la UPC Manresa, coincidint amb l’arrencada del nou curs. Els dies 21 i 22 de setembre, aquest punt de vacunació sense cita es trobarà al campus universitari d'Igualada, vinculat a la Universitat de Lleida (UdL).

A més de la UPC i la UdL, la UVic-UCC també ha destinat un dia a la vacunació sense cita prèvia a les seves instal·lacions de Vic, el dimecres 15 de setembre. Coincidint amb la primera setmana del curs, el Departament de Salut també ha obert entre els dies 14 i 16 de setembre punts de vacunació sense cita als campus de la Universitat de Lleida (UdL) a la capital del Segrià.

Pel que fa al Campus d’Igualada-UdL, acollirà un equip de vacunació el dimarts 21 de setembre de 12:30 a 17:30h al Pla de la Massa (a l’espai del vestíbul), i el dimecres 22 de setembre de 12 a 16h a l’edifici de La Teneria (al vestíbul de la 2a planta).

Finalment, la Fundació Universitària del campus Manresa de la UVic-UCC acollirà vacunació a les seves instal·lacions. Ho farà la setmana del 20 de setembre en franja horària del migdia. Cal encara definir l’espai on es farà la vacunació i els dies previstos.

En tots els punts es podran vacunar les persones que formin part de la comunitat universitària no vacunades o pendents d’una segona dosi, inclosos els estudiants i personal que estiguin realitzant una estada a la UdL o siguin desplaçats de llarga durada d'altres comunitats autònomes. La vacunació restarà oberta també a la resta de la població major de 12 anys de la Regió Sanitària de la Catalunya Central. La segona dosi de les persones vacunades en el marc d’aquesta iniciativa s’administrarà tres setmanes després a la mateixa universitat.

La iniciativa té com a objectiu augmentar el percentatge de la població universitària vacunada a fi de començar el curs amb el major nombre de persones immunitzades. "La implicació d’aquesta franja d’edat és fonamental per tal d’arribar a la immunitat de grup, minimitzar els efectes de la pandèmia i iniciar el curs acadèmic amb més seguretat, garantint la màxima presencialitat als campus", afirmen des de Salut.

Per donar a conèixer aquesta iniciativa, Salut i les universitats han posat en marxa conjuntament una campanya que porta per títol Vacuna’t Ara. Comença bé el curs amb cartells i comunicació a les xarxes. Els protagonistes de la campanya son joves estudiants dels centres. Una iniciativa que segueix la campanya Vacuna’t Ara. Prepara la temporada encetada fa uns dies amb referents esportius al territori i que va comptar amb la col·laboració del Baxi Manresa, el Club Patí Artístic Tona i el Club Hoquei Igualada.

A banda de les accions sense cita que es fan a les universitats de la Catalunya Central, també es mantenen oberts aquest mes de setembre els punts de vacunació poblacional amb cita prèvia. En el cas d’Igualada, el recinte firal de l’Escorxador es mantindrà obert de dilluns a divendres de 16 a 20 hores.