Nou curs dirigit a tot l'estudiantat d'Enginyeria de la UdL

La formació, impartida pel Col·legi d'Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona, començarà l'1 de març

L'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida al Campus Universitari Igualada-UdL ofereix un nou curs de Matèria Transversal dirigit a tot l'estudiantat d'Enginyeria de la UdL: L'Enginyer@ en l'entorn competitiu actual. La formació, impartida pel Col·legi d'Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona, començarà l'1 de març i les persones interessades ja s'hi poden inscriure a través d'aquest enllaç.

L'Enginyer@ en l’entorn competitiu actual

MATRÍCULA OBERTA

Complementa la formació específica pròpia de la teva titulació amb continguts sobre l'exercici professional. Coneix la ruta professional de diferents enginyers/es industrials.

Dirigit a: Estudiants de totes les titulacions d'enginyeria de la UdL.

Modalitat: Presencial al Campus Universitari d’Igualada-UdL (aula per definir).

Format: Els ponents exposaran els conceptes i plantejaran activitats participatives.

Període: Març-Maig 2022 (Sessions els dimarts de 19 a 21 hores). Inici: 01/03/22.

Crèdits: 2 ECTS.

Objectius: Contextualitzar l’activitat de l’enginyeria i el seu desenvolupament professional. Despertar a l’estudiantat la consciència de la importància de les seves accions i conèixer de la mà de professionals els reptes dels enginyers/es en la societat actual.

Impartit per: Col·legi d'Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona.

Coordinació: Carla Vintró Sánchez (carla.vintro@udl.cat).

Professorat que hi participa:

• Jordi Barril: Advocat, amb 20 anys d'experiència en l'àmbit dels col·legis professionals i de professions titulades prestant serveis, en primer lloc, en el departament jurídic de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, i amb posterioritat, del Col·legi d'Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona.
  • Eva Mestres: Llicenciada en Dret, ha treballat en el sector privat en despatxos dedicats al dret laboral i dret de família. Porta 20 anys al Col·legi d'Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona com a advocada i actualment també com a cap de l'Àrea de RRHH i adjunta a Gerència en la mateixa institució.
  • Joan Casanovas: Graduat en Enginyeria Química, postgrau en Lean Practitioner i Lean Professional orientat a la millora de processos i la millora continua. Actualment forma part de l'empresa Leancat SCCL, cooperativa que té com a objectiu implantar i divulgar la filosofia Lean de diferents sectors (sanitari, serveis, indústria, etc.). També es dedica a la formació de professionals en la mateixa empresa, en diferents universitats i a les cambres de comerç.

Continguts:

1. Marc legal i professional de la professió regulada d'Enginyer Tècnic Industrial
2. Exercici de la professió d'enginyer:

• El graduat en Enginyeria com a professional
  • L'exercici professional a través d'una societat
  • L'exercici professional en la relació laboral

3. Legislació i normativa aplicable a les activitats dels graduats en Enginyeria
4. Àmbits professionals on pot actuar un enginyer de l'àmbit industrial

• Prevenció de riscos laborals, qualitat i medi ambient
  • Organització i planificació industrial
  • Investigació i desenvolupament tecnològic
  • Gesió de la producció
  • Gestió del manteniment
  • Logística
  • Funció pública
  • Inspecció, verificació i control
  • Tècnic comercial
  • Exercici lliure la professió

5. Full de ruta professional: com traçar el nostre propi camí

Avaluació: Mínim d'un 80% d'assistència a les sessions.

Matrícula:

1) Estudiants que han de pagar la tarifa ordinària: automatrícula des de la Seu Electrònica de la UdL (Carpeta personal > Què puc pagar > Congressos i jornades > Pagament en línia).

2) Estudiants que tenen dret al descompte de Família Nombrosa: matrícula presencial a la Secretaria Acadèmica de l'EPS.