Les taxes a les universitats públiques catalanes baixaran un 30% el curs vinent

Dates per a la preinscripció universitària: del 23 de juny al 29 de juliol

Les taxes a les universitats públiques catalanes s'abaratiran un 30% el curs vinent. La Generalitat ha aprovat la rebaixa tant per als estudis de grau com per als de màster.
D'aquesta manera, en el cas dels graus, el preu de cada crèdit matriculat per primer cop, en funció del grau d’experimentalitat del grau, serà el següent:
• 17,69 € el crèdit de coeficient A (abans 25,27€)
• 25,04 € el crèdit de coeficient B (abans 35,77€)
• 27,67 € el crèdit de coeficient C (abans 39,53€)
En el cas dels màsters universitaris que habiliten per a l'exercici d'activitats regulades, el preu serà de 28,82 € el crèdit, mentre que per a la resta de màsters serà de 46,11 € el crèdit.
D’aquesta manera, la matrícula de primer curs en un grau estàndard de 60 crèdits costarà entre 1.061 i 1.660 euros.
Cal destacar que al Campus Universitari Igualada-UdL el grau en Organització Industria i Logística és l’únic grau d’aquest àmbit a Catalunya que s’ofereix a preu públic.
A més d’aquesta rebaixa generalitzada del 30% dels preus públics universitaris, els estudiants de grau que se situïn en els trams 1 i 2 de renda, podran beneficiar-se de descomptes addicionals que aniran entre el 70% i el 80% del preu màxim del grau. Pel que fa als estudiants de màsters que habiliten per a l'exercici d'activitats regulades, els descomptes addicionals aniran entre el 20% i el 25%.
La rebaixa del 30% aplicada als preus públics universitaris es farà extensiva a les successives matrícules. Paral·lelament, s’ha acordat que les universitats puguin desplegar una política pròpia de segones i successives matrícules perquè, en els casos degudament justificats, els estudiants puguin pagar a preu de primera matrícula quan la nova matriculació estigui vinculada a les condicions generades per la situació d’emergència per la COVID-19 en l’actual curs 2019-2020.

MÉS INFORMACIÓ:

Nota de premsa del Govern