L’Hospital d’Igualada es converteix en Hospital Universitari

HospitalIgualada
Hospital Universitari d’Igualada

La conselleria d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya va donar llum verda a finals de la setmana passada a la resolució que permet a l’Hospital d’Igualada convertir-se en Hospital Universitari. Una fita que s’assoleix després de diversos anys de feina conjunta de diferents institucions i on la consolidació dels estudis en Ciències de la Salut a Igualada, de la mà de la Universitat de Lleida (UdL), ha estat clau.

La degana de la Facultat d’Infermeria i Fisioteràpia de la UdL, Judith Roca, explica que el pas de l’Hospital d’Igualada a Hospital Universitari permet “establir més interrelació entre el sistema sanitari i l’universitari que possibiliti aquest contínuum formatiu” i “dona valor a l’especialització docent, investigadora i innovadora d'un centre, el qual és motor, també, de la millora assistencial”. La degana afirma que el guany és “bidireccional”, ja que “la formació pràctica és essencial pels graus de ciències de la salut i tenir professorat clínic és essencial”, apunta.

Per la seva banda, l’alcalde d’Igualada Marc Castells, en declaracions a Ràdio Igualada, ha explicat que “és una gran notícia per la ciutat, que referma la nostra aposta pel coneixement, i complementa l’impuls del nou campus universitari de la salut, el 4DHealth i tots els estudis de l’àmbit de la salut que es fan a Igualada”.