Estudiants de logística del Campus Igualada-UdL fan pràctiques en grans empreses com Seat i TOUS

NOTI12
Foto: SEAT

Estudiants del grau en Enginyeria en Organització Industrial i Logística del Campus Universitari Igualada-UdL poden fer pràctiques en grans empreses com ara Seat, Schneider Electric, Roca Sanitario, Original Buff, Doga, Freixenet, o TOUS. Prop de 40 firmes de diferents sectors formen part de la borsa d’ofertes per a l’alumnat, que durant el curs 2019-2020 ha realitzat una vintena de pràctiques en empreses. La Universitat de Lleida (UdL), en el seu Campus d’Igualada, és l’única universitat pública catalana que ofereix aquest grau.

El període de pràctiques és obligatori per a tots els estudiants del grau i els obre les portes al món laboral ja que en moltes ocasions “les empreses de pràctiques es converteixen en el primer contracte laboral”, assegura Rosa Cuadros, tutora de les pràctiques acadèmiques del campus igualadí. Cuadros explica que, tot i que el període de pràctiques obligatori és de quatre mesos a mitja jornada, “en la majoria de casos aquest període s’incrementa durant tot el curs per demanda de l’empresa, i és que la logística ja és un dels departaments indispensables a les empreses de tots els sectors, com l’automoció, el tèxtil, l’alimentació, la cosmètica, o l’electricitat.”. En els darrers anys, tots els graus en enginyeria del Campus Universitari Igualada-UdL han registrat un 100% d’inserció laboral del seu estudiantat.

En aquestes empreses, el estudiants del grau hi desenvolupen diverses tasques: gestió de la cadena logística, disseny i millora de mètodes de treball, col·laboració en la implantació de sistemes d'informació, posada en marxa d'equips industrials, gestió documental del departament d'enginyeria, implantació de sistemes TQM i Lean manufacturing, participació en cercles de qualitat, innovació de producte i de processos, etc.

La logística, un sector en creixement

L’any 2018, el sector de la logística va moure prop de 300.0000 ofertes de feina, entrant al “top 5” dels sectors que més ofertes mou arreu de l’Estat.  Segons dades de L'Associació per la Cerca de l'Excel·lència específica de logística (ABE) i de l'INE, la logística i les activitats relacionades amb la Supply Chain management representen al voltant del 12% del PIB nacional,  tenen un volum de negoci proper als 95.000 milions d'euros i una inversió que supera el 12.000 milions.