Els millors productes d’ecodisseny de Catalunya, exposats al Campus d’Igualada-UdL

La mostra es pot veure del 19 de novembre al 15 de desembre de 2021

L’exposició del Premi Catalunya d’Ecodisseny 2021, que atorga el Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya, serà a Igualada per iniciativa de l’entitat disseny=igualada i del Campus Universitari Igualada-UdL.

El Premi Catalunya d’Ecodisseny 2021 reconeix productes que ja són al mercat o en desenvolupament, que han estat dissenyats, fabricats o executats a Catalunya, i que integren en el seu disseny consideracions per millorar-ne el comportament ambiental al llarg del seu cicle de vida.

El premi valora principalment la incorporació d'estratègies d'ecodisseny i la contribució a l'economia circular, la qualitat del disseny i la innovació. S’adreça a dissenyadors, fabricants de productes o estudiants de Catalunya.

El muntatge és minimalista i molt visual amb un clar referent al concepte de l’arbre de la vida i a la reutilització. L’exposició vol representar l’ús eficient i més sostenible dels recursos en el marc de l’economia circular. Els mòduls es construeixen utilitzant el mínim de material possible, es treballa amb fusta massissa –recuperada d’enderrocs d’habitatges– per solucionar els encaixos entre peces. Gràcies a un nus central metàl·lic, les branques dels arbres s’uneixen i es fixen a totes les altres parts.

En aquesta edició han estat seleccionades, entre altres, la proposta de l’igualadí Pep Valls Olivas per la innovació dels tubs de cartró dels rotlles de paper; la de Montserrat Díaz Romeu, alumna de l’escola de disseny La Gaspar, per la seva bossa Ribbon, i la de Bernat Riera Font i Gerard Soler Mampel –col·laborador de disseny=igualada– per la Bossa-motxilla Upcyclepack.

L’associació disseny=igualada i el Campus Universitari Igualada-UdL estan compromesos amb el disseny sostenible i han treballat per divulgar els Objectius pel Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides i per la formació en nous plantejaments, dissenys i tecnologies.

L’ecodisseny té en compte els aspectes ambientals en tots els criteris habituals (com els de qualitat, seguretat, ergonomia, estètica, transport entre d’altres), els quals suposen una font d’innovació i aporten avantatges socioeconòmics afegits per a la competitivitat de les empreses i per a la creació de llocs de treball de qualitat.

L’exposició es pot veure al Campus Universitari Igualada-UdL, del 19 de novembre al 15 de desembre, de 8 del matí a 9 del vespre els dies feiners.

Més informació en aquest enllaç.