El taller d’economia circular del Campus Igualada-UdL i la UEA explica als estudiants un cas d’èxit real d’una empresa del territori

S'ha exposat el cas d'aprofitament del pèl, obtingut del procés d'adobament de pells, per fabricar fertilitzant orgànic

recycle-1730163_1280
Economia circular / Imatge: Pixabay

El passat dilluns dia 22 de març l’estudiantat de l’assignatura optativa de Gestió de Recursos graus d’Enginyeria Química i Enginyeria en Organització Industrial i Logística, van participar al taller d’economia circular, organitzat gràcies a la col·laboració amb la Unió Empresarial de l’Anoia (UEA) i Macasa, empresa de fertilitzants marca Labin. Es tractava d’explicar un cas d’èxit d’Economia Circular sorgit de la Taula d’Economia Circular de la UEA, portat a terme a nivell industrial, i fer-ho en format taller.

El taller va consistir en exposar les característiques d’un residu concret, el pèl, obtingut en el procés d’adobament de pells per tal que els estudiants fessin una pluja d’idees de possibles aprofitaments. Un cop exposades les idees, totes elles molt adients i encertades, Joan Mateu, gerent de l’empresa Macasa els va explicar amb detall la solució portada a terme a nivell industrial. La solució consisteix en la preparació i pretractament d’aquest pèl per ser aplicat com a fertilitzant orgànic aprofitant el 100% del seu contingut en Nitrogen.

Rita Puig, professora de l’assignatura, i Joan Mateu, van explicar també als estudiants les investigacions prèvies per arribar a la solució final adoptada, com el compostatge del pèl (portat a terme per l’Edgar Fernández, graduat en Enginyeria Química per la Universitat de Lleida, titulació que va cursar al Campus d’Igualada-UdL), el torrat o la hidròlisi, totes elles amb algun inconvenient tècnic, ambiental i/o econòmic que les feia menys adients que la solució final adoptada.

Els estudiants van participar molt activament en el taller i, tant l’empresa com la UEA van ressaltar la importància del treball conjunt Universitat-Empresa i els van encoratjar a seguir fent pràctiques i Treballs Finals de Grau (TFG) en col·laboració amb les empreses.