Jornada sobre els trastorns de conducta alimentària, aquest dijous al Campus d'Igualada

L'acte tindrà lloc al Pla de la Massa de 9 a 18h i va dirigit a nutricionistes, fisioterapeutes, estudiants i altres professionals sanitaris

20230508_JornadaTCA_Campus-UdL
Jornada sobre TCA

Aquest dijous, 11 de maig, se celebrarà una jornada interdisciplinària del tractament global en nutrició i fisioteràpia pels trastorns de la conducta alimentària (TCA), organitzada conjuntament per la Facultat d’Infermeria i Fisioteràpia i la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida (UdL) i el Campus Universitari Igualada. L’acte tindrà lloc a l’edifici del Pla de la Massa de 9 a 18h i va adreçat a nutricionistes, fisioterapeutes, estudiants de nutrició i fisioteràpia i altres professionals sanitaris interessants en els TCA.

Actualment, els trastorns mentals han augmentat entre els adolescents, i afecta especialment les noies. Els trastorns de conducta alimentària es presenten com un dels trastorns psiquiàtrics més freqüents entre els joves. Aquesta jornada, doncs, vol donar a conèixer una visió holística i global de la important funció de la nutrició i la fisioteràpia en la prevenció, el cribratge i el tractament d’aquests trastorns. D’altra banda, també té per objectiu actualitzar el coneixement amb relació als tractaments actuals i les noves tendències amb evidència científica tractats des de la fisioteràpia i la nutrició.

La jornada s’encetarà a les 9h del matí amb la benvinguda dels assistents i mitja hora després s’iniciaran les ponències, a càrrec de diferents experts, docents i estudiants en aquest àmbit. La primera ponència serà una presentació per part de l’alumnat de quart curs del doble grau en Nutrició i Fisioteràpia del Campus Igualada i estarà moderada per la nutricionista i fisioterapeuta Anna Mas. Aquesta primera presentació farà un enfoc global dels trastorns de conducta alimentària. A dos quarts d’11, la Dra. Gina Badía farà una actualització en model d’aliança terapèutica amb una ponència que duu el títol ‘¿Como trabajamos en la Unidades de TCA?’.

Després d’un petit brunch, a les 12h del migdia el psicòleg Toni Font i la fisioterapeuta, doctora en antropologia mèdica i professora de la UdL, Carme Campoy, moderaran una entrevista a un pacient que podrà explicar als assistents el TCA en primera persona. A les 13h, serà el torn d’Àuria i Ocells de Foc, que parlaran sobre els indicadors de malestar emocional com a eina per a la prevenció de patologies mentals més severes.

A la tarda, a partir de les 15:30h, l’investigador i coordinador del doble grau en Nutrició Humana i Dietètica i Fisioteràpia del Campus Igualada, el Dr. C. Didier Hernández, serà l’encarregat de fer una ponència sobre la conducta del risc de l’alimentació i, tot seguit, el Dr. Emilio Miñano, impartirà la ponència sobre ‘Fisioteràpia i salut mental’.

Per acabar, a les 17:30h, es parlarà de l'efectivitat de les teràpies de consciència de moviment en els TCA, amb una ponència a càrrec de la Dra. Cristina Bravo.

La jornada organitzada per la FiF, la Facultat de Medicina i el Campus d’Igualada de la UdL, està patrocinada per Tal kual, Frutos secos Puigdelívol, Codinucat, el Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya, Ocells de Foc i Santiveri.

Consulta aquí el programa de la jornada.

El doble grau en Nutrició Humana i Dietètica i Fisioteràpia

En l'àmbit de Ciències de la Salut, el Campus Universitari Igualada-UdL ofereix dues titulacions: el Grau en Infermeria i el Doble Grau en Nutrició Humana i Dietètica i en Fisioteràpia. Aquesta darrera titulació és única a l’estat espanyol.

El doble grau en Nutrició i en Fisioteràpia es tracta d'una titulació amb perfil interdisciplinari i singular i amb una demanda creixent en àmbits com l'esport, la rehabilitació funcional, l'envelliment, la indústria, el benestar físic i emocional, les condicions de salut agudes i cròniques, etc.

La titulació, que té una durada de cinc cursos, proporciona una formació específica i integrada per exercir les professions de fisioterapeuta i de dietista-nutricionista amb un perfil polivalent i, d'aquesta manera, poder oferir millor qualitat i eficàcia en la valoració i atenció a les persones.

A més, el Campus Universitari Igualada ofereix a l'alumnat experiència clínica garantida en centres assistencials i al 4D Health-Innovation Simulation Center, un centre de simulació clínica capdavanter a Europa, que està situat al Passeig Verdaguer, just al costat del nou edifici del campus que s'estrenarà el curs vinent 2023 – 2024 i acollirà els graus de l'àmbit sanitari.

Text: Lidera Comunicació