Notícies

Amb motiu del Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència, l’11 de febrer, les investigadores en enginyeria del Campus Universitari Igualada-UdL fan una crida a les joves perquè apostin pels estudis científics. Són investigadores i professores d’Enginyeria Química, Informàtica i Enginyeria en Organització Industrial i Logística, àmbits professionals tradicionalment masculinitzats.

Investigadores i investigadors de la Universitat de Lleida (UdL) al campus d’Igualada, en col·laboració amb empreses de la zona, lideren una recerca per fer més sostenible el procés d’adobar pells. L’objectiu del projecte, finançat per l’Agència per la Competitivitat de l'Empresa ACCIÓ de la Generalitat, és eliminar els productes químics que són substituïbles, reduir el consum d’energia i la quantitat d’aigua i reutilitzar tots els residus possibles per tendir cap a l’economia circular.

L’equip de govern de la Universitat de Lleida (UdL) està estudiant quin és el procediment a seguir per incorporar el més aviat possible una clàusula d’obligat compliment als convenis de pràctiques amb empreses, entitats i institucions per evitar que els estudiants puguin patir algun tipus de discriminació, ha explicat la vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat, Montserrat Rué.

El Campus Universitari Igualada-UdL es proposa despertar les vocacions científiques i tecnològiques entre el jovent de l’Anoia a través de la nova oferta de tallers. L’estudiantat d’ESO i Batxillerat de la comarca podrà conèixer de més a prop disciplines com la química, la física, l’organització industrial i logística i la informàtica a través d’activitats pràctiques que impartirà el professorat del campus igualadí: conèixer les reaccions químiques, determinar quanta cafeïna conté una beguda de cola, treballar el disseny i la impressió 3D o fer els primers passos per aprendre a programar són només alguns dels tallers que es proposen.

Campus Universitari Igualada-UdL

Avinguda Pla de la Massa, 8