Primera Jornada de Recerca al Campus Universitari Igualada-UdL

Es presenten 17 ponències científiques dels diferents àmbits del coneixement

Façana del Campus Universitari Igualada-UdL
Façana del Campus Universitari Igualada-UdL. Foto: Campus d'Igualada

Aquest dijous, 24 de març, se celebra la 1a Jornada de Recerca del Campus Universitari Igualada-UdL. Arrencarà a les 9 del matí a la sala d’actes del Pla de la Massa i serà inaugurada per Carles Capdevila, delegat del rector de la Universitat de Lleida (UdL) al Campus d'Igualada, i Olga Martín, vicerectora de Recerca i Transferència de la UdL. Malgrat que inicialment s'havia previst dur a terme la jornada de forma virtual, finalment s'ha optat per un format 100% presencial.

És la primera vegada que el campus igualadí organitza una jornada intensiva de recerca com aquesta, amb més de trenta professors i professores que donaran a conèixer la recerca que desenvolupen en diferents àmbits de coneixement: Salut, Organització d’Empreses, Teoria de Grafs, Economia Circular, Enginyeria, Interacció Persona-Ordinador, Simulació i Aprenentatge Col·laboratiu, entre d'altres. En total, s'han previst 17 ponències científiques fins a les 5 de la tarda.

L’objectiu de la jornada és difondre, tant dins de la mateixa comunitat universitària com a tota la societat, la recerca que es desenvolupa al Campus Universitari Igualada-UdL. També visibilitzar la tasca dels investigadors i investigadores que desenvolupen aquesta recerca, i fomentar l’establiment de lligams de col·laboració entre investigador/es del campus i altres entitats interessades.

En paraules del delegat del rector, Carles Capdevila, "moltes vegades la societat creu que la missió de la universitat és únicament la docència. I aquesta idea no s’ajusta a la realitat. La docència és una de les missions de la universitat, i molt important. És la transmissió del coneixement als nostres estudiants. Però per poder transmetre el coneixement, primer s’ha de crear aquest coneixement. I la creació del coneixement es fa a través de la recerca, que també és una de les nostres missions", assegura.

Capdevila també destaca una tercera missió de la universitat: la transferència del coneixement. "La universitat crea coneixement (a través de la recerca), el transmet als seus estudiants (a través de la docència) i facilita que aquest coneixement pugui ser aplicat a la millora i el progrés de la societat en tots els seus àmbits -científic, social, tecnològic, salut, etc.-. Això és la transferència".

La 1a Jornada de Recerca del Campus Universitari Igualada-UdL serà clausurada pel professor Sergio Sayago, president del Comitè Organitzador, i pel rector de la UdL, el Dr. Jaume Puy.

El programa es pot consultar a http://www.campusigualada.udl.cat/ca/agenda/Jornada-de-Recerca-al-Campus-dIgualada-UdL/.

Text: Lidera Comunicació