Inici de la formació on line en fisioteràpia als alumnes dels campaments de refugiats saharauís de Tindouf (Algèria)

A principis del mes de març professorat de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia de la Universitat de Lleida (UdL) juntament amb professorat de la Universidad Complutense de Madrid (UCM) van iniciar la formació online en fisioteràpia a l’alumnat dels campaments de refugiats saharauís de Tindouf (Algèria).

El  projecte Sàhara Fisio es va iniciar l'any 2017, amb les gestions oportunes per a involucrar als actors claus dels campaments, liderat per la UdL, s'està duent a terme amb la col·laboració del Ministerio de Salud de la República Árabe Saharaui Democrática (RASD), el Comitè d'Ortopèdia de Creu Roja Internacional, l'Escola d'Infermeria de Smara (Universidad de Tifariti) i la UCM.

L'any 2019 es van començar les classes presencials, desplaçant-se professorat de la UdL i la UCM als campaments gràcies un ajut de cooperació de les respectives Unitats de Desenvolupament i Cooperació d'ambdues universitats però a partir del març del 2020, degut a la pandèmia i les restriccions de mobilitat, ha estat impossible continuar amb els desplaçaments de professorat. No obstant, l’estudiantat saharauí de fisioteràpia ha continuat rebent classes en les matèries comunes de ciències de la salut, impartides pels professors de l'Escola d'Infermeria Saharaui i al novembre del 2020 es va decidir continuar amb la formació específica en fisioteràpia en modalitat online.

Fruit d'aquesta decisió, professorat de la UdL i de la UCM garanteix la formació teòrica, la qual s'està desenvolupant de manera satisfactòria.